Rozkład tematów
Temat tygodnia | Proponowany tematy zajęć |
---|---|
JA I MOJA SZKOŁA wrzesień 1 tydzień | Serdeczne powitanie wszystkich uczestników. Zapoznanie z regulaminem świetlicy. Omówienie zasad zachowania w sali zabaw, na stołówce, w czasie wyjścia i podczas zabaw ruchowych. Rozmowy na temat poszanowania sprzętu świetlicowego, zabawek, gier. Swobodne rozmowy na temat minionych wakacji. Magiczne słowa: proszę, przepraszam, dziękuję. Prace organizacyjno-porządkowe w sali. Śpiewanie nowych piosenek i poznanych w czasie wakacji. Zabawy ruchowe, orientacyjno-porządkowe. Zabawy integracyjne w grupie. Zabawy na boisku szkolnym. Wyjścia na plac zabaw. |
BEZPIECZEŃSTWO NA DROGACH wrzesień 2 tydzień | Pogadanka na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. Scenki na temat bezpiecznego ruchu pieszych. Kolorowanie znaków drogowych. Praca plastyczna – ”Moja droga do szkoły” Utrwalenie zasad ruchu drogowego – kolorowanki tematyczne. Czy znam znaki drogowe? Zgaduj-zgadula. Zabawa ruchowa: „Sygnalizacja świetlna”. Nauka rymowanki: wyliczanka o ruchu drogowym. Zabawy ruchowe, orientacyjno-porządkowe. Zabawy integracyjne w grupie. Zabawy na boisku szkolnym. Wyjścia na plac zabaw. |
PRAWA DZIECKA wrzesień 3 tydzień | Omówienie praw dziecka – pogadanka, prezentacje. Omówienie praw i obowiązków ucznia. Zachowanie ucznia w różnych sytuacjach – pogadanka, scenki dramowe. Praca plastyczna „Mój najlepszy kolega, koleżanka” technika dowolna. Przygotowanie upominków na Dzień Chłopca. Zabawy integracyjne w grupie. Gry i zabawy na boisku szkolnym. Słuchanie piosenek dla dzieci. Oglądanie bajek. |
NADCHODZI JESIEŃ wrzesień 4 tydzień | Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. Zbieramy i poznajemy liście jesienne. Zwrócenie uwagi na konieczność mycia warzyw i owoców, Wykonanie dekoracji – Jesień. Jesienne owoce – wydzieranka mozaikowa. Dary jesieni- rysowanie pastelami. Jesienne liście- technika odbijania stempla. Jesienne słoneczniki – prace plastyczne, technika dowolna. Czytanie wierszy o tematyce jesiennej. Rozwiązywanie rebusów i zagadek o jesieni. Gry świetlicowe. Zabawy ze śpiewem- Chusteczka, Jedzie pociąg. Rozwiązywanie krzyżówek obrazkowych o jesieni. Zabawy podnoszące energię w grupie. |
NASZA ŚWIETLICA – NASZ DRUGI DOM październik 1 tydzień | Wspólne przypomnienie regulaminu świetlicy. Wybory do samorządu świetlicy szkolnej. Rozmowy na temat poszanowania sprzętu szkolnego, zabawek i gier. Rozmowa na temat „ Nie czyń nikomu, co Tobie niemiłe”. Praca plastyczna „Moja świetlica”, “Nasze dłonie”. Czytanie wybranej lektury. Prace organizacyjno-porządkowe w sali. Zabawy ruchowe, orientacyjno-porządkowe. Zabawy integracyjne i podnoszące energię w grupie. Nauka pląsów- rybki, pingwinki. |
ŚWIĘTO NASZYCH NAUCZYCIELI / październik 2 tydzień | Zapoznanie dzieci ze znaczeniem Dnia Edukacji Narodowej. Podkreślenie roli nauczyciela w poznawaniu świata oraz podkreślenia znaczenia pozostałych pracowników szkoły. Kształtowanie nawyków grzecznościowych, umiejętność składania życzeń. Portret mojej pani – malowanie farbami i kredkami. Wykonanie kartek dla nauczycieli. „Ryby na niby”- prace z jesiennych liści. Rozwiązywanie krzyżówek obrazkowych o jesieni. Czytanie zagadek. Ćwiczenia relaksacyjne, zabawy ruchowe na powietrzu. Gry świetlicowe. Zagadki i rebusy. Zabawy ruchowe przy muzyce. |
NASZE ULUBIONE ZWIERZĄTKA / październik 3 tydzień | Pogadanka na temat – Moje zwierzątko. Czytanie ciekawostek o zwierzętach z czasopism dla dzieci – Świerszczyk, Zwierzaki. Prezentacja zdjęć swoich pupili. Moje zwierzątko- rysowanka, wydzieranka, lepienie z plasteliny. Origami- pieski, kotki, żabki. Jakie to zwierzę? – zgaduj zgadula. Rozwiązywanie rebusów o zwierzętach. Zabawy rytmiczne przy muzyce. Zabawy ruchowe: „Kot i mysz”„Pająk i muchy”, Do dziupli”. |
JESIENIĄ DBAMY O ZDROWIE / październik 4 tydzień | Kształtowanie nawyków higieny osobistej i kultury życia codziennego. Znaczenie spożywania owoców i warzyw szczególnie jesienią. Uprawianie sportu – bądźmy silni i zdrowi. Gruszka i jabłko, przybory do mycia zębów- wydzieranka. Owoce i warzywa – masa solna. Kosz pełen zdrowia – praca plastyczna, technika dowolna. Rozwiązywanie krzyżówek i rebusów o tematyce zdrowotnej. Zabawy ogólnoużytkowe. Zabawa „Pomidor”. Nauka piosenki „Szczotka ,pasta…” Zabawy podnoszące energię w grupie. Nauka zabaw- plecy do pleców, krótkie polecenia w ruchu. |
PAMIĘTAMY O BLISKICH ZMARŁYCH / listopad 1 tydzień | Wdrażanie do poszanowania polskiej tradycji Święta Zmarłych. Budzenie szacunku dla tych, którzy odeszli, przypomnienie o właściwym zachowaniu . Chryzantemy złociste – prace plastyczne. Parasol – ozdabiania kolorowym papierem lub plasteliną. Origami- parasolka. Gry świetlicowe: warcaby, szachy, gry dydaktyczne. Film – „Kacper”. Czytanie wybranej lektury. Zabawy ruchowe i integracyjne. |
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI / SZARUGA – GRY I ZABAWY NA NIEPOGODĘ / listopad 2 tydzień | Wyjaśnienie znaczenia święta. Czytanie legend o dawnej Polsce. Wdrażanie do ciekawego i bezpiecznego spędzania czasu w niepogodę. Propozycje gier i zabaw na niepogodę. Zachęcanie do spędzania wolnych chwil z książką. Godło i flaga Polski-kredka wodna, pastele. Trening umiejętności kolorowania malowanek. Konkurs na najładniej pokolorowaną malowankę. Gry stolikowe : „Domino”„ Warcaby” „Szachy” „ Młynek” „Bingo”. Zabawy taneczno- ruchowe przy muzyce. |
ULUBIONA KSIĄŻKA / listopad 3 tydzień | Pogadanka na temat: Jak należy dbać o książki. Sposoby oprawiania książek – demonstracja i nauka. Przybliżenie postaci braci Grimm i J.Ch. Andersena. Czytanie ich baśni. Zakładka do książki. Wykonywanie ilustracji do wybranej baśni – technika dowolna. Malowanie farbami bądź pastelami ulubionych postaci z poznanych bajek. Konkurs bajkowy – łączenie postaci poznanych baśni z właściwymi tytułami. Gry świetlicowe. Oglądanie i słuchanie bajek. |
JESIENNE ODLOTY PTAKÓW / DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA / listopad 4 tydzień | Zapoznanie dzieci z zachowaniem zwierząt przygotowujących się do zimy . Uwrażliwienie na los zwierząt. Dokarmianie ptaków – wdrażanie do ochrony i pomocy ptakom. Ptak – wydzieranka, kolorowanka. Urodziny Kubusia Puchatka – czytanie fragmentów książki. Przybliżenie sylwetek bajkowych bohaterów / Miś Yogi, Kubuś Puchatek, Miś Paddington, Miś Uszatek. Świetlicowa wystawa pluszowych misiów. Misie- tulisie – prace plastyczne. Pogadanka nt poszanowania zabawek własnych i świetlicowych. Piosenki i wierszyki o misiach Rebusy, zagadki tematyczne. Zabawy ogólnoużytkowe. Śpiewanie znanych i lubianych piosenek. |
ANDRZEJKI – ZWYCZAJE LUDOWE / listopad 5 tydzień | Zapoznanie dzieci z tradycjami wieczorów andrzejkowych. Umocnienie więzi wewnątrz grupy poprzez wspólną rozmowę i zabawę. Bal andrzejkowy dla dzieci uczęszczających na świetlicę. Wykonanie dekoracji andrzejkowej i rekwizytów do wróżb. Zabawy ogólnoużytkowe, gry podnoszące energię grupy. Dzień wróżb na świetlicy. Taniec dyskotekowy, słuchanie nagrań z płyt. Zabawy integracyjne. |
WITAJ ŚWIĘTY MIKOŁAJU / grudzień 1 tydzień | Przypomnienie historii o Św. Mikołaju. Wiersze i ciekawostki. Tradycja świętego Mikołaja – pogadanka. Dawanie czy dostawanie? Co sprawia więcej radości? Wdrażanie do sprawiania radości innym, swoim zachowaniem i słowem. Piszemy list do Mikołaja. Praca plastyczna – Co chciałbym dostać w prezencie od Świętego Mikołaja? Mikołaj – technika orgiami, papier kolorowy. Rzuty śnieżkami (piłkami) do celu. Gry stolikowe, strategiczne. Zabawy ruchowe przy muzyce. |
TRADYCJA ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA / grudzień 2 tydzień | Pogadanka, rozmowa na temat tradycji i obrzędów wigilijnych Bożego Narodzenia. Wykonanie ozdób na choinkę z kolorowego papieru. Przygotowanie świątecznego wystroju świetlicy. Kolorowanie malowanek o tematyce świątecznej. Wykonanie kartek świątecznych dla nauczycieli. Rozwiązywanie rebusów o tematyce świątecznej. Gry świetlicowe – szachy, warcaby, quizy. Zabawy ruchowe. Słuchanie kolęd. Śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej. |
ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ / grudzień 3 tydzień | Jak wyglądają przygotowania do wigilii – swobodne wypowiedzi dzieci. Słuchanie baśni związanych z Bożym Narodzeniem. Redagujemy życzenia świąteczne. Choinka – technika origami, wycinanie z papieru kolorowego. Anioły – masa solna, witraż. Pudełko na prezenty. Gry i zabawy umysłowe. Gry stolikowe. Oglądanie filmów związanych ze świętami, np. „Kevin sam w domu”. Słuchanie kolęd. Śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej. |
WITAMY NOWY ROK 2018 / styczeń 1 tydzień | Kształtowanie postaw współdziałania w grupie rówieśniczej. Wspólne czytanie przysłów i porzekadeł o Nowym Roku. Składanie życzeń noworocznych koleżankom i kolegom. Poznajemy tajemnice kalendarza. „O dwunastu braciach”- czytanie opowiadania. „Pejzaż zimowy”- prace białą pastą na ciemnych podkładach. Nowy Rok – malowanie farbami bądź pastelami. Rozwiązywanie rebusów i zagadek o Nowym Roku i 12 miesiącach. Jaka to kolęda? – zabawa muzyczna. Gry stolikowe. Zabawy z balonami. Nauka nowych zabaw ruchowych. |
ZABAWY ZIMĄ / styczeń 2 tydzień | Określenie charakterystycznych cech zimy. Rozbudzanie zamiłowania do uprawiania sportów zimowych i rekreacji. Zapoznanie z wierszem J. Czechowicza– „Zima”. Czytanie ciekawostek o miesiącu styczniu. Wspólne czytanie przysłów i porzekadeł o zimie Sporty zimowe – rodzaje i charakterystyka sportów, pogadanka. Oglądanie albumów – sporty zimowe. Zabawy zimowe – farba plakatowa. Śnieżki – wycinanki z białego papieru. Zabawy z balonami. |
NASI DZIADKOWIE / luty 1 tydzień | Pogadanka o potrzebie okazywania szacunku i serdeczności dla ludzi starszych. Kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych – moja babcia, mój dziadek, swobodne wypowiedzi dzieci. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat więzi łączącej ich z dziadkami. Rozmowa na temat roli babci i dziadka w naszym codziennym życiu. Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z naszymi dziadkami. Laurka dla babci i dziadka – technika dowolna. |
BEZPIECZNE FERIE / luty 2 tydzień | Portret babci i dziadka –pastele. Zabawy podnoszące energię w grupie. Moja rodzina – zabawy i zagadki utrwalające wiadomości o rodzinie. Czytanie wierszy i opowiadań o tematyce rodzinnej. Gry stolikowe według wyboru dzieci. Zabawy przy muzyce – zabawy w grupie. Jak bezpiecznie bawić się zimą? Rozmowy z dziećmi, pogadanka, prezentacja. Przedstawienie słowem i ilustracją miejsc bezpiecznych zabaw. Jak spędzimy ferie? – swobodne wypowiedzi uczniów. Czytanie wiersza pt. „ Sanki”. Ocena zachowania bohaterów wiersza. Wymyślanie dalszego ciągu opisanej historii – odegranie scenek dramowych. Wypisanie w formie zdań rozkazujących zasad bezpiecznego zachowania się podczas zabaw zimowych. Plakat: Bezpieczna Zima. Rozwiązywanie zagadek, rebusów i łamigłówek o tematyce zimowej. Zabawy ruchowe. |
SZTUKA PRZYJAŹNI / luty 3 tydzień | Pogadanka na temat koleżeństwa, przyjaźni. Sposoby okazywania uczuć – dyskusja. Rozmowa kierowana: Przyjaciel? – kim jest i po co jest? Cechy dobrego przyjaciela. Praca plastyczna -„Mój przyjaciel”, technika kolaż. Wdrażanie do niesienia wzajemnej pomocy w odrabianiu zadań. Mój kolega- praca plastyczna. Niespodzianka dla kolegi- pomysły dzieci. Test- czy jesteś dobrym kolegą. Zabawa – wesołe życiorysy. Zabawy z balonem przy muzyce. Zabawy w grupach – wdrażanie do zgodnej zabawy. Scenki dramowe w wykonaniu dzieci – „Telefon do przyjaciela”. Dzieci w parach losują paski z wydrukowanymi tematami rozmów, np (masz urodziny i zapraszasz swoją przyjaciółkę, chcesz umówić się z kolegą na grę w piłkę, chcesz pożyczyć od koleżanki zabawkę. Zabawy ruchowe: Halo, pomocy!”, „Ludzie do ludzi”, „Znajdź przyjaciela”. |
BEZPIECZNIE W SIECI / luty 4 tydzień | Wypowiedzi uczniów na temat ulubionych gier internetowych. Omówienie edukacyjnego znaczenia Internetu, przydatności wykorzystania stron przeznaczonych dla dzieci. Burza mózgów- kiedy nie wolno ujawniać swoich danych osobowych, adresu, numeru telefonu? Praca plastyczna – malowanie rysunków, kolorowanie obrazków na temat bezpieczeństwa w sieci. Prezentowanie scenek z wykorzystaniem historyjek z nieznajomym za monitorem komputera. Omówienie przez nauczyciela szkodliwości zawierania znajomości na internetowych forach. Wyjaśnienie pojęcia – „ ograniczone zaufanie”. Rozwiązywanie zagadek, quizów, labiryntów słownych. Zabawy matematyczne z użyciem kostek. Głośne czytanie wybranej lektury. Oglądanie filmików edukacyjnych o bezpieczeństwie w sieci. Zabawy relaksacyjne i odprężające. |
POZNAJ SWOJE MIASTO / marzec 1 tydzień | Historia Porąbki. Oglądanie albumów, pocztówek. Zapoznanie dzieci z ważniejszymi obiektami powiatu – prezentacja multimedialna. Wypowiedzi dzieci na temat: Co najbardziej podoba mi się w mojej miejscowości? Praca plastyczna -Najciekawsze, najładniejsze obiekty, miejsca w Bielsku-Białej To już wiesz – quiz z nagrodami. Herb Bielska- Białej, kolorowanie szablonu. Rozwiązujemy krzyżówkę o naszym mieście. Gry ogólnoużytkowe. |
DZIEŃ KOBIET / marzec 2 tydzień | Rozwijanie wśród dzieci szacunku dla kobiet pracujących zawodowo i w domu. Zabawy dydaktyczne – połącz przedmiot z zawodem. Najsławniejsze kobiety – pogadanka. Czytanie wierszy tematycznych. Wypisywanie na szarym arkuszu papieru obowiązków jakie ma kobieta. Wypowiedzi uczniów na temat- “Jak można pomóc mamie dzieląc się niektórymi obowiązkami”. Portret mojej wychowawczyni, malowanie laurek dla swoich mam, babć, koleżanek. Tulipany, żonkile – prace plastyczne, technika dowolna. Doskonalenie umiejętności redagowania i składania życzeń. Pantomima – odgadnij wykonywany zawód. Zabawy przy muzyce. Zabawy integracyjne. Rozwiązywanie rebusów, quizów z tematem kobiety w roli głównej. Zabawa odgadywanie ukrytych przedmiotów użytku codziennego pt. „ Czarodziejski worek”. |
GRZECZNOŚĆ NA CO DZIEŃ / marzec 3 tydzień | Przygotowanie gazetki o grzeczności. Czy znam czarodziejskie słowa: proszę, przepraszam, dziękuję. Co to jest Kindersztuba?- pogadanka. Wyjaśnienie słowa savoir-vivre. Kodeks kulturalnego ucznia – złote zasady w grupie rówieśniczej. Test savoir-vivre. Rozmowa o zachowaniu się przy stole. Dekoracyjne serwetki- nauka składania. Odgrywanie scenek prezentujących właściwe i nieodpowiednie zachowanie w różnych miejscach. Przypomnienie słów grzecznościowych w zabawie „ Dobre słowa”, dbanie o pozytywne porozumiewanie się między sobą. Zabawy rytmiczne przy muzyce. Zabawy ruchowe – rzucanie piłką do celu, odbijanie balonem. Wykonanie plakatu zawierającego hasła grzecznościowe. |
WIOSNA, ACH TO TY… / marzec 4 tydzień | Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zwiastunów wiosny. Pierwsze oznaki wiosny – technika dowolna. Interpretacja plastyczna marcowych przysłów. Origami- pierwiosnek, tulipan. Wyklejanie kwiatów ze szczątków papieru, wykorzystanie różnorodnej faktury materiału, łączenie elementów. Wykonanie wiosennej dekoracji w świetlicy. Zabawy i gry zręcznościowe na sali w pozycji siedzącej, stojącej; rzucanie woreczków i piłeczek do celu. Ćwiczenia ruchowe w parach – idący cień, lustrzane odbicie. Zabawy rozluźniające przy muzyce, np. deszczyk. |
TRADYCJE WIELKANOCNE / marzec 5 tydzień | Pogadanka na temat świątecznych zwyczajów ludowych w różnych regionach Polski – szacunek dla tradycji. Rozmowa na temat: „Jakie zwyczaje świąteczne są pielęgnowane w mojej rodzinie?” Wykonanie kartek okolicznościowych z okazji świąt dla nauczycieli i pracowników obsług Przygotowanie gazetki tematycznej. Zajęcia plastyczne – malowanie obrazków o tematyce wielkanocnej. Wykonanie ozdób wielkanocnych z rożnych materiałów. Zagadki związane ze świętami wielkanocnymi. Zabawy ruchowe na czworakach, z piłką i balonem. Prima-aprilis, pogadanka. |
MOJE ZAINTERESOWANIA / kwiecień 1 tydzień | Racjonalne i pożyteczne wykorzystanie czasu wolnego- pogadanka. Zachęcenie do rozwijania zainteresowań – burza mózgów. Moje hobby- rysowanie i odgadywanie zainteresowań. Mój milusiński-wyklejanie ze szmatek, futerek. Układanie krzyżówki z hasłem. Wyjaśnienie pojęć: zbieractwo, hobby. Układanie prostych rymowanek z podanych wyrazów. Opowiadanie o swoich ulubionych kolekcjach, rzeczach, które gromadzimy. Nasze ulubione zabawy- propozycje dzieci. Mój ulubiony zespół, piosenkarz- słuchanie przebojów. Zabawy w kole. Zabawy ruchowe z użyciem skakanek i balonów. |
KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM / kwiecień 2 tydzień | Rozmowa na temat zainteresowań czytelniczych uczniów. Rozmowa na temat roli książki w życiu człowieka – „Książka to najlepszy przyjaciel”. Kształcenie nawyku codziennego czytania i szanowania książek. Dlaczego warto czytać książki? Różnice pomiędzy czytaniem a oglądaniem – rozmowa kierowana. Prezentacja ulubionych książek – kampania reklamowa uczniów. Konkurs pięknego czytania. Z wizytą w bibliotece szkolnej, wysłuchanie bibliotekarza szkolnego. Jak powstaje książka – film edukacyjny. Wspólne czytanie fragmentów literatury dziecięcej, wierszy. Projektujemy zakładkę do książki lub okładkę do ulubionej książki. Zabawy ruchowe – łapanie węży, słup soli, sieć. |
I TY MOŻESZ ZOSTAĆ EKOLOGIEM / DZIEŃ ZIEMI / kwiecień 3 tydzień | Wdrażanie dzieci do szanowania Ziemi. Swobodna rozmowa dotycząca ochrony Ziemi. Jak ja mogę pomóc Ziemi? – swobodne wypowiedzi. Recykling – powtórne wykorzystanie odpadów. Zachęcanie do segregowania śmieci i dbałości o czystość otoczenia. Wspólne wskazanie sposobów na oszczędzanie wody, prądu. Wykonanie wspólnego plakatu promującego ochronę przyrody. Układanie haseł o ochronie środowiska. Praca plastyczna – „Moja planeta” Wspólne wskazanie sposobów zmniejszanie ilości śmieci. Rozwiązanie krzyżówki o tematyce ekologicznej. Słuchanie muzyki relaksacyjnej – ćwiczenia oddechowe. Wesoła gimnastyka przy muzyce. |
DBAMY O NASZE ZDROWIE / kwiecień 4 tydzień | Pogadanka n/t: „Higiena w życiu człowieka”. Projekcja filmu o higienie jamy ustnej. Test wiedzy o zdrowiu. Ćwiczenia z udzielania pierwszej pomocy osobie poszkodowanej. Swobodna rozmowa o tym, co jest niezbędne, aby być zdrowym i sprawnym: sport, higiena osobista, zdrowe odżywianie itp. Przygotowanie gazetki tematycznej. Origami- jabłko, śliwki, czereśnie, gruszki. Praca plastyczna – plakat promujący zdrowie. Układanie haseł dotyczących zdrowego stylu życia. Wykonanie plakatu na temat zdrowego odżywiania, stylu życia. Nauka piosenki „Mydło, szczotka lubi zabawę”. Skoki na skakankach , zabawy sprawnościowe. Zabawy i gry na świeżym powietrzu. |
MAJOWE ŚWIĘTA / maj 1 tydzień | Pogadanka na temat „Co to jest patriotyzm?”- burza mózgów. „Trochę historii” – legendy i baśnie polskie. Kolorowanie malowanek nawiązujących do legend i baśni polskich. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. |
DZIEŃ EUROPY / maj 2 tydzień | Pogadanka na temat symboli i instytucji Unii Europejskiej – film edukacyjny. Praca z mapą – odszukiwanie państw należących do Unii Europejskiej, nazywanie ich stolic Nauka hymnu Unii Europejskiej „Ody do radości”. Zapoznanie z legendą o powstaniu Europy. Poznajemy gry i zabawy ruchowe naszych rówieśników z innych krajów. Poznajemy tańce ludowe różnych narodów europejskich. Zabawy z rożnych stron świata. |
MOJA RODZINA / ŚWIĘTO NASZYCH MAM / maj 3 – 4 tydzień | Swobodne wypowiedzi uczniów na temat rodziny, wyjaśnienie pojęcia rodziny pokoleniowej. Pobudzanie szacunku do rodziców poprzez świętowanie Dnia Matki. Giełda pomysłów – „Jak możemy pomóc mamie?” Poszukiwanie starych zdjęć w albumach, wyszukiwanie różnic do czasów dzisiejszych. Prezentowanie przyniesionych zdjęć i pamiątek rodzinnych. Zabawy słowem tworzenie scenek tematycznych, pantomima. Praca plastyczna-bukiet kwiatów dla mamy. „Portret mojej mamy” – technika dowolna; zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne wyglądu Wykonanie prezentu dla swoich mam. Inscenizacje zawodów w wykonywanych przez mamy za pomocą pantomimy. Gry i zabawy na boisku szkolnym. Zabawy z chustą animacyjną. |
DZIECI RADOŚCIĄ ŚWIATA / czerwiec 1 tydzień | Dzieci mają prawa – przypomnienie podstawowych praw dziecka. Wszystkie dzieci nasze są- pogadanka. Czytamy najpiękniejsze baśnie i bajki dla dzieci. Własny projekt orderu uśmiechu – technika dowolna. Mój autoportret. Gry planszowe. Wyjście na plac zabaw. Tańce animacyjne, śpiewanie ulubionych piosenek. Wycieczka w świat Walta Disneya – bajki dla dzieci. |
BOGACTWO PODWODNEGO ŚWIATA / czerwiec 2 tydzień | „Co może znajdować się w podwodnym świecie?” – burza mózgów. Oglądanie albumów i książek przedstawiających „wodny świat”. Zapoznanie dzieci z podstawowymi informacjami dotyczącymi życia w głębinach – fauna i flora. Przedstawienie świata podwodnego- techniką kolażu. Zabawa ze śpiewem „Trzy kółeczka”. Zabawa orientacyjno – porządkowa: „Pająk i muchy”. Zabawa ruchowa: „Kropelki”. Zabawa towarzyska: „Płynie okręt”. Zabawy na boisku i szkolnym placu zabaw. Zorganizowanie olimpiady sportowej grupy świetlicowej. Doskonalenie zasad fair play. Rozwijanie umiejętności zabawy i gry w zespole. Konkursy drużynowe. |
CZAS NA WAKACJE / DZIEŃ OJCA / czerwiec 3 tydzień | Swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich tatusiów, za co kocham swojego tatę? Ciekawe męskie zawody -burza mózgów. Auto dla mojego taty – projekt plastyczny dzieci. Zabawy z wykorzystaniem skakanki i piłki. Przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy. Numery alarmowe. Moje wakacyjne plany- rozmowa z dziećmi. Moje wymarzone miejsce na wakacje – farba plakatowa. Malowanie palcami- nowe doświadczenie. Zabawy ruchowe na boisku szkolnym i placu zabaw. Słuchanie wakacyjnych piosenek. |